24 April 2012

menyepi


dah lama rasa ye tak menulis dekat sini. last post mase raya. sekarang pon dah tahun 2012. bukan sibuk tapi malas. banyak benda nak cerita dan luahkan tapi tangan ni malas sangat nak menaip. sekarang aku dah abis study dan berita tak berapa baik ye aku masih menganggur. dah nak masuk 5 bulan duduk rumah. bosan? memang bosan. bukan malas nak kerja. dah cuba banyak tapi tak de rezki lagi. niat hati ni memang nak kerja, nak bagi mak duit tapi tak berkesempatan. sedih sangat. rasa macam sia-sia je 3tahun setangah aku belajar. de orang cakap aku memilih, aku mgaku memang aku memilih. bukan pe, semua orang nak kerja yang sedap didengar. bukan maksud aku mpelekehkan orang yang kerja dekat kedai2 or pasar raya. tapi, aku nak cari keje yang sesuai dengan kelayakan dan jurusan yang aku ambil. aku nak keje tetap. kalo aku setakat nak keje sementara, dah lama aku mintak keje tunas manja dekat umah aku tu. lagi satu, bile sedara mara or jiran tanya aku keje mana. tak kan nak jawab keje tunas manja. mesti dyorang cakap, "belajar diploma tapi keje tunas manja je. baik tak payah belajar. guna spm pon boleh mintak". comfirm dyorang akan cakap macam tu. lagi 1, dekat kuantan ni tak banyak keje yang sesuai dengan jurusan aku. semua nak ambil kerani akaun. sebab tu la sampai sekarang aku tak keje. kalo oarang tanya aku menyesal tak amik it, aku dengan confident ye akan jawab "MENYESAL". tapi benda dah jadi, tak boleh nak buat ape. tak kan nak study amik akaun plak. huhuhu. ayah aku memang suruh sambung degree, aku malas sangat. bukan pe, for sure la aku akan sambung dalam it jugak kan. aku takut nati dah sambung, jadi macam ni jugak. lagi satu, aku tak yakin yang aku boleh sambung degree. masa diploma pon dah huru hara. mase degree lagi la. mesti makin susah. tu yang aku nak cari keje tetap. kalo tak dapat keje jugak, comfirm la aku sambung degree. nak cakap aku tak usaha, aku usaha. berapa banyak resume aku hantar tapi hasil ye emmmm. kalo aku duduk sorang2, mesti aku pikir pasal kerja ni. sometimes boleh nangis aku. tu tahap tak tahan dah. hehehe. nak luahkan kat orang pon tak tahu sape. jadi pendam je la sesorang diri. aku harap rezeki aku datang dalam mase tdekat ni. InsyaAllah.




mood : berharap



1 comment:

  1. haha ! entry cam tuju kat aq jeeee ...haha !

    ReplyDelete