24 August 2011

menu berbuka 3


hari ni last aku berbuka gan dak umah aku. sok aku nak balik kuantan dah. 
hari last ni, kiteorang makan besar sikit. siap buat kuih lagi. 
memang seronok r. masak same-same. :D

nasi ayam + buah melake + air asfajiena
air tangan bersama asma, fana, jie, rina

tu la menu berbuka kiteorang tadi. name air tu nampak pelik kn? 
tu la gabungan dari name-name kiteorang. 
reke sendiri kot air tu tapi yang pasti rase ye memang sedap. :)
kalau cari kat kedai-kedai makan or kat bazar, memang tak jumpe la. :)
macam-macam bende berlaku mase kiteorang buat buah melake. 
tengah syok masak ni, boleh pulak gas abis. turun la pergi kedai beli gas. 
dah siap pasang gas, mase nak gaul buah melake dengan kelape, kelape pulak habis. 
buah melake bnayak lagi. fana dan jie plak pergi kedai.
lawak memang lawak tapi seronok. :)
kiteorang memang buat banyak buah melake tu, dalam 2 1/2 bungkus tepung gak la. 
saje-saje nak bagi kat kawan-kawan kelas dan jiran. 
ni kan last sambut ramadan kat beranang ni. :')


ni la hasil buah melake yang nak bagi kat member2 kelas n jiran.
banyak kn? dah cam nak g berniage plak. :)
 
kat setiap polistren kiteorang tulis cam ni.
saje nak mengedik. :)

ni salah patrner sebenarnye.
jie patutnye hantar buah melake tu kat member-member
kiteorang yang duk luar.
hasmah pulak bagi kat member-member kiteorang yang duk hostel.

ni pon same. aku hantar gan jie.
fana hantar gan asma.


penat jangan cakap la mase menapak g rumah member-member. 
masing-masing duk blok lain. tp dalam penat tu, gembira tu de.
yang tak boleh bla, asma gan jie cakap "rase buah melake ni macam yang jual kat kedai la weyyy ! " 
hahahah. sngal tul dieorang tu. *tapi aku rase pon macam tu.
ramai gak la bagi komen positive pasal buah melake tu. :D



*aku dah pon post pasal menu berbuka 3 hari terakhir berbuka 
di beranang dan bersama teman rumah. :")
lepas ni tak tau la de peluang cam ni lagi ke tak. harap-harap de la kan. :)
*sok petang aku balik kuatan. bas pkul 4ptg. :D




mood : kuantan


1 comment:

  1. thanks bagi kuih2 tu tadi weh...sori la xde kat umah..tp balik futsal td aku da bedal kuih melaka tu.. mmg the best..x tipu..better then puasa tahun lepas..hehehe

    ReplyDelete